Λίγα λόγια για την ενδιαφέρουσα ιστορία του μουσείου
Ο σιδηροδρομικός σταθμός Gare d’ Orsay κατασκευάστηκε το 19ο αιώνα σε εξέχουσα κεντρική τοποθεσία της πόλης από μια εταιρεία που επιθυμούσε να φέρει τα ηλεκτροφόρα τρένα μέχρι την «καρδιά» του Παρισιού.
Για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκαν 12.000 τόνοι μετάλλου, πολλοί περισσότεροι από τα μέταλλα που χρησιμοποιήθηκαν για τον Πύργο του Άιφελ, ενώ η όλη κατασκευή είναι 175 μ. σε μήκος, 75 μ. σε πλάτος και 32 μ. σε ύψος.
Άρχισε να κατασκευάζεται το 1898 και χρησιμοποιήθηκε, από το 1900 έως το 1939, ως κτήριο του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της σιδηροδρομικής εταιρείας Παρισιού – Ορλεάνης (Chemin de fer de Paris à Orléans) επί 39 χρόνια. Το μήκος που είχαν οι πλατφόρμες του, όμως, κατέστησαν το σταθμό ακατάλληλο για τα μεγάλου μήκους τρένα της εποχής.
Έτσι, ο σταθμός άρχισε να χρησιμοποιείται μόνο από τους συρμούς του προαστιακού, ενώ ένα τμήμα του, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου χρησιμοποιήθηκε ως ταχυδρομικό γραφείο αλλά και ως σταθμός μεταφοράς κρατουμένων στη Γερμανία. Ο σταθμός χρησιμοποιήθηκε, επίσης, για τη μεταφορά των επαναπατριζόμενων Γάλλων από τα Στρατόπεδα συγκέντρωσης. Μετά τον Πόλεμο χρησίμευσε ως στούντιο για το γύρισμα αρκετών ταινιών, όπως η Δίκη του Φραντς Κάφκα και ως κέντρο δημοπρασιών.
Το 1977 η Γαλλική Κυβέρνηση αποφάσισε τη μετατροπή του κτηρίου σε μουσείο αφιερωμένου αρχικά στην τέχνη του 19ου αιώνα, ενώ το 1978 χαρακτηρίστηκε ως εθνικό μνημείο. Η αναμόρφωση περιλάμβανε, ουσιαστικά, την ανακατασκευή των δαπέδων και των τεσσάρων ορόφων του κτίσματος και, φυσικά, τη συντήρηση των διακοσμητικών στοιχείων του. Το νέο μουσείο εγκαινιάσθηκε το Δεκέμβριο του 1986.